Proponujemy Państwu:

 

  1. prowadzenie ksiąg rachunkowych ROD w oparciu o własne dekrety sporządzone na dokumentach księgowych w oparciu o Ustawę o rachunkowości, zgodnie z Zakładowym Planem Kont Polskiego Związku Działkowców, na które składają się:
    • dziennik służący do zapisywania operacji gospodarczych w porządku chronologicznym;
    • ewidencja syntetyczna (konta księgi głównej) służąca do zapisywania operacji gospodarczych w porządku systematycznym;
    • ewidencja analityczną (konta ksiąg pomocniczych) służąca do uszczegółowienia i uzupełnienia zapisów kont księgi głównej , ze szczególnym rozliczeniem kont rozrachunkowych z działkowcami.
    • zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej oraz zestawienie sald kont ksiąg pomocniczych.
  2. ustalanie wartości majątku (aktywów) i źródeł finansowania majątku ( pasywów) oraz wyniku finansowego,
  3. sporządzanie sprawozdań finansowych i innych, których dane wynikają z ksiąg rachunkowych, a w tym szczególnie:
    • rachunek wyników (zysków i strat z działalności finansowej),
    • sprawozdanie z Funduszu Oświatowego,
    • sprawozdanie z Funduszu Rozwoju,
    • informacji dodatkowej,
    • części opisowej
  4. sporządzanie preliminarzy finansowych
  5. Rozliczenia kadrowo-płacowe polegające na :
    • sporządzeniu list płac, świadczeń, nagród oraz rachunków do zawartych umów,
    • obliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    • sporządzaniu rocznych informacji o uzyskanych dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych ( m.in.PIT- 11, PIT-4 R, PIT-8 AR i innych)
    • ustalaniu i rozliczaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zgodnie z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych,
    • ustalaniu i rozliczaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne, zgodnie z ustawą o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
    • przekazie elektronicznym deklaracji skarbowych i ZUS